علم ورزش

علم ورزش ، علمی است که در آن به مسائل علمی و تخصصی ورزش پرداخته می شود

علم ورزش

علم ورزش ، علمی است که در آن به مسائل علمی و تخصصی ورزش پرداخته می شود

علم ورزش ، علمی است که در آن به مسائل علمی و تخصصی ورزش پرداخته می شود و هدف از این علم آن است که علاقه مندان به ورزش از این طریق پی به کلیه مسائل مربوط به علوم ورزش برده و آن را به کار بندند تا کمتر دچار آسیب شده و همچنین از طریق علم ورزش مهارت خود را در هر رشته ورزشی افزایش دهند.

بایگانی
آخرین مطالب

انواع ورزش

يكشنبه, ۴ اسفند ۱۳۹۸، ۰۱:۲۷ ب.ظ | omid aghaei | ۰ نظر

1- ملاک تقسیم بندی بر حسب ابزار مورد استفاده در ورزش، مثل ورزش های بدون وسیله چون کشتی و دو، و ورزش های با وسیله مانند ورزش والیبال، تنیس و …

 

2- تقسیم بندی از نظر نحوه روابط در روند فعالیت ورزشی ملاک ورزشی را به سه نوع مبارزه ای، میدانی، طبیعی و مکانیکی دسته بندی میکنند .

 

3- تقسیم بندی بر حسب زمان و منابع انرژی مورد استفاده. این نوع تقسیم بندی ، ورزش ها را در انواع استقامتی و سرعتی، هوازی و بی هوازی دسته بندی میکند .

4- تقسیم بندی با نگرش روان شناسی ـ ورزشی. این جدول بندی از نظر نقش فعالیت های تربیت بدنی در مدرسه ابتدایی و دبیرستان ها و اثرات تربیتی که بر روی روند تکامل شخصیت شخص و جامعه دارد مورد توجه قرار می گیرد. مثل فعالیت هایی که باعث تسلط بر طبیعت می شود( کوهنوردی)، باعث برتری جامعه و مصونیت بخشیدن آن میشود ( تیراندازی)، فعالیت هایی که موجب پیشرفت و هماهنگی عصبی ـ عضلانی میشود .

 

5- تقسیم بندی از نظر واکنش های رفتاری و عوامل مؤثر بر آن. این مدل دسته بندی براساس چگونگی محرکی که در در برابر ورزش‌کار وجود دارد ، ایجاد شده است . مثل ورزش هایی که مهارت های تشکیل دهنده آن از نوع مهارت های بسته است( پرش طول و ارتفاع و وزنه برداری) یا از نوع مهارت های باز است( فوتبال، والیبال)

  • omid aghaei

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی